DELTA DEL LLOBREGAT: ESTANY DE CAL TET

Accés i itinerari

Descripció del medi i del paisatge

Ý

Inici

Accés i itinerari

Medi natural

Documentació

L’accés amb automòbil és per la carretera de la platja del Prat (B-203), seguint els rètols que des del Prat de Llobregat assenyalen la platja del Prat o els Espais naturals del delta. Just passat el Cementiri del Sud, a la rotonda del camí de València, on hi ha uns bancs per a l’observació d’avions, cal seguir les indicacions a mà esquerra (Espais naturals del riu), agafar el camí reial de València, i dirigir-se a l’aparcament habilitat al costat del canal de la Bunyola.

Per accedir-hi amb transport públic, cal agafar l’autobús PR-3 que de l’estació de RENFE del Prat de Llobregat va al cementiri i a la platja del Prat (Veure itinerari i horaris). Es baixa a la parada del cementiri i pel camí de vianants que voreja la carretera de la platja s’arriba al cap de 400 m a la rotonda del camí de València i, girant a l’esquerra, al punt d’inici de l’itinerari.

Des de l’avinguda Onze de setembre, que tanca el nucli urbà del Prat de Llobregat pel sud, diversos itineraris a peu i amb bicicleta porten al punt d’inici de la sortida, essent el més recomanable el camí de la Bunyola i el passeig de la Platja.

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A);
en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt d’inici i d’acabament de l’itinerari. A causa d'alguns canvis de la xarxa viària en aquest sector del Delta, pot ser que en alguns casos l'itinerari del Google del darrer tram no sigui correcte, tot i que el punt d'inici (B) està situat en el punt correcte.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0,00 km. L’itinerari comença a l’espai habilitat com a aparcament dels Espais naturals del riu. Cal seguir el camí que voreja el canal de la Bunyola , just a la banda del canal de la tanca que el separa de l’aparcament. Es seguirà recte més d’1,5 km, fins arribar a la platja.

0,32 km. Rètol que indica que s’entra als Espais naturals del delta del Llobregat. Es continua seguint el canal.

0,89 km. Un altre camí s’ajunta al que s’està seguint per l’esquerra, camí aquest que se seguirà de tornada. Es continua recte, seguint el canal.

1,66 km. Pont. Es passa el pont per anar cap a l’antiga caserna de carrabiners i l’edifici del semàfor. Després es tornarà fins a aquest mateix punt.

1,84 km. Caserna dels carrabiners. Se segueix en direcció al semàfor.

2,21 km. Antic edifici del semàfor. Des de l’edifici es pot observar l’estany de la Magarola i, al fons, la Ricarda. Es torna enrere fins al pont.

2,76 km. Pont. Es va cap al mirador de la Bunyola.

2,86 km. Mirador de la Bunyola. Punt amb una bona vista de la platja, dels aiguamolls i, també, de la Serralada litoral, amb el Montseny darrera Montjuic. Cal tornar enrere, pel mateix camí pel que s’ha vingut.

3,70 km. S’agafa el camí de la dreta, abandonant el canal de la Bunyola i seguint una sèquia més petita.

3,87 km. Mirador de cal Tet.

4,87 km. Centre d’informació. S’entra al centre i es va directe cap al riu, agafant el camí que el ressegueix avall pel seu marge dret. Caldrà seguir l’itinerari 2, que transcorre entre el riu i els calaixos de depuració.

5,75 km. Mirador de cal Malet. Es segueix recte, riu avall, seguint l’itinerari 2.

6,38 km. Cruïlla. Es segueix fins al mirador de la Desembocadura. Després es tornarà a aquest punt per anar a l’aguait de cal Tet.

6,76 km. Mirador de la Desembocadura. Es torna enrere.

7,20 km. S’agafa el camí de l’esquerra, cap a l’aguait de cal Tet.

7,26 km. Observatori de cal Beites.

7,41 km. Cruïlla. Es segueix recte, cap a l’estany de cal Tet. Després, de tornada se seguirà el camí que mena a l’aguait del Sabogal.

7,72 km. Aguait de cal Tet. Cal tornar enrere.

8,03 km. S’agafa el camí que surt a mà esquerra, en direcció a l’aguait del Sabogal i la sortida.

8,37 km. Es va cap a l’esquerra, cap a l’aguait del Sabogal per la llarga passarel·la de fusta. Es retornarà a aquest punt.

8,56 km. Aguait del Sabogal. Es torna enrere, fins al camí principal.

8,73 km. S’arriba novament al camí principal i se segueix en direcció a la sortida.

9,01 km. Cruïlla. S’agafa el camí de l’esquerra, cap a la sortida.

10,03 km. Sortida. Cal seguir recte, en direcció a l’aparcament, seguint el camí asfaltat i prenent la mateixa direcció que els avions que passen pel damunt.

10,55 km. Aparcament. Punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS.

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.