SERRA DE SANT HONORAT: ROCA DEL CORB

Medi natural

Documentació

Descripció de l’accés

Des d’Oliana cal seguir la C-14 uns dos quilòmetres en direcció a Andorra i, just després de creuar el Segre, es trobarà un trencall una mica complicat que porta a Peramola per la LV-5118. Després de tres quilòmetres, es trobarà a mà dreta el trencall que mena a l’Hostal del Boix i es podrà aparcar a l’entrada d’aquest establiment hoteler

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A);
en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0,00 km. Comença l’itinerari a l’entrada de l’hotel Boix i es travessen les instal·lacions d’aquest establiment pel mig, cosa a la que ja estan habituats els qui regenten aquest establiment. La carretera asfaltada inicial es converteix en un camí de terra, amb una bassa a l’esquerra, que se segueix fins al final.

0,23 km. Un  rètol existent al davant mateix ens indica el camí per pujar a Sant Honorat, però aquest serà el camí de tornada i ara caldrà agafar el trencall que hi ha a mà esquerra, on un rètol indica que es va a la roca del Corb. Caldrà seguir el camí que s’interna al bosc.

0,35 km. Cal seguir el camí de la dreta, que puja per un tram de força erosionat.

0,76 km. Grau de Porta. Se supera una cresta rocosa calcària i se segueix cap a la dreta, seguint la indicació del rètol que marca la ruta del Corb.

1,23 km. Es continua seguint la indicació que marca la ruta del Corb.

1,38 km. S’arriba a una pista i es va cap a la dreta. Es fa el mateix als pocs metres.

1,79 km. A l’esquerra de la pista queda el Forat del Corb.

2,03 km. Gairebé just sota la primera paret de conglomerats, surt un camí a mà esquerra que mena a la bauma obrada de la Casa del Corb. Es recomana visitar-la. L’anada i tornada representa uns 500 metres més de camí. Un cop retornats a aquest punt se seguirà de nou per la pista.

2,26 km. A mà esquerra surt un nou trencall en el qual un rètol indica que puja a Sant Salvador del Corb. És interessant pujar al cim de l’agulla on es troben les restes d’aquesta ermita per la bona vista que es pot contemplar. L’anada i tornada representa uns 500 metres més de camí. Un cop retornats a aquest punt se seguirà de nou per la pista.

2,90 km. Es deixa la pista principal i s’agafa el camí que baixa cap a la dreta, cap al coll de Mu, punt que obre l’accés al massís de Sant Honorat.

3,13 km. Un cop al coll s’ha d’agafar el camí que des de la dreta i a mitja alçada permetrà rodejar tota la mola de Sant Honorat. Les úniques indicacions seran les fites fetes amb pedres que es trobaran de tant en tant. Cal tenir en compte que aquest camí va vorejant tot el massís i que en alguns punts passa pel mig de roquissars força drets, cosa que requereix molta atenció i una certa experiència muntanyenca. En cas de condicions atmosfèriques desfavorables, pot ser perillós.

4,38 km. Passat el torrent de Sant Honorat i després de travessar una carena que deixa enrere els relleus més verticals d’aquest tram de camí, es troba un petit trencall en el qual se seguirà cap a la dreta i avall, deixant un camí a mà esquerra marcat en vermell.

5,09 km. S’enllaça amb el camí que puja de l’hotel Boix. Caldrà seguir amunt, cap a l’esquerra, seguint les fites de pedres. De tornada es vindrà de nou a aquest punt i s’agafarà el camí de la dreta, el qual baixa directament fins al punt d’inici.

5,76 km. S’arriba a una pista que se segueix cap a l’esquerra.

5,96 km. Al final de la pista es continua pel camí que s’endinsa al bosc seguint les fites de pedres, no sempre ben indicat, el qual ens portarà fins dalt la serra.

6,18 km. S’arriba a dalt la mola de Sant Honorat. Cent metres al davant queden les restes de l’ermita de Sant Honorat. A partir d’aquest punt caldrà prendre el camí de retorn, seguint el camí de pujada fins al punt 5,09 km.

7,27 km. Un rètol metàl·lic indica els camins seguits fins ara, el del Corb i el de Sant Honorat, l’únic que no diu és que cal seguir avall per anar a l’hotel Boix. Caldrà doncs seguir el camí que baixa directament cap al punt d’inici de la sortida.

8,54 km. Després d’una bona estona de baixada es troba una canonada i una indicació que a la dreta es va cap a la font Viva. Caldrà seguir cap a l’esquerra, paral·lelament a la canonada i baixant.

8,93 km. S’arriba al punt 0,23 km. de manera que només cal continuar recte travessant de nou les instal·lacions hoteleres.

9,16 km. Punt d’inici i final de la sortida.

A causa de que en part de l’itinerari la cobertura per als GPS presenta dificultats, les distàncies quilomètriques que s’esmenten a l’itinerari poden no ser del tot precises, motiu pel qual tenen només un valor indicatiu.

En el moment de preparar aquest itinerari s’estaven col·locant uns nous rètols de color verd. Aquesta senyalització és més completa que les anteriorment existents, però mentre en alguns llocs duplica els ja existents continua sense haver-hi en alguns punts perdedors. Des de l’Hostal del Boix caldrà seguir les indicacions Ruta del Corb, Coll de Mur, Sant Honorat, Can Boix.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS.

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.