SERRA DE MIRAMAR: CASTELL DE PRENAFETA

Medi natural

Documentació

Descripció de l’accés

L’itinerari comença a la part alta del poble de Prenafeta. Per arribar-hi cal agafar la carretera que hi mena directament des de Montblanc i, també, des de l’N-240 i la C-14. Un cop s’entra a Prenafeta cal seguir l’únic carrer del poble fins a la part alta i abans d’una font i que giri a l’esquerra, hi ha un aparcament. En aquest punt comença l’itinerari.

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A);
en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt d’inici i d’acabament de l’itinerari

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0,00 km. Se surt de l’aparcament on s’inicia l’itinerari i se segueix la carretera per la qual s’ha accedit a aquest punt i es passa la font d’en Guardies.

0,07 km. Cruïlla s’agafa la pista de la dreta, seguint el rètol en direcció a Figuerola del Camp.

0,11 km. S’agafa el corriol que s’inicia entre dues pistes

0,38 km. S’arriba a una pista que cal creuar. El camí que se seguia continua per l’altra costat de la pista, una mica a la dreta. Se segueix el rètol en direcció a Figuerola del Camp.

0,58 km. Cruïlla de camins. S’agafa el camí de l’esquerra i, deu metres més endavant, novament es trenca a l’esquerra per un petit corriol. Ara s’inicia la pujada al castell de Prenafeta entre les restes de l’antic poble i, de baixada, es tornarà a aquest mateix punt.

0,97 km. S’arriba a una pista que cal seguir cap a l’esquerra uns deu metres per tornar a trencar a l’esquerra, passant per davant una font.

1,19 km. Castell de Prenafeta. Caldrà tornar enrere fins al punt 0,58.

1,82 km. S’arriba novament al punt 0,58 i ara es trenca a mà esquerra. Se segueix el rètol en direcció a Miramar.

1,90 km. Se segueix el corriol recte i pujant, deixant a mà dreta un altre camí.

2,13 km. S’arriba a una collada i s’agafa una pista força ampla cap a la dreta. En aquest punt també és pot agafar el camí que puja al Tossal Gros, cim des del qual hi ha una impressionant vista sobre el Camp i la Conca de Barberà. Per anar al Tossal Gros només cal seguir la pista cap a l’esquerra un centenar de metres i on acaba s’inicia un corriol que puja directament al cim; si es fa aquesta ascensió, caldrà retornar de nou a aquest punt i seguir després cap a Miramar.

2,87 km. Cruïlla. Cal seguir la pista cap a la dreta. A partir d’ara se seguirà la pista principal, deixant les altres pistes o tallafocs que hi comuniquin per la dreta o esquerra.

3,77 km. Per la dreta s’ajunta al camí un corriol que procedeix del punt 1,90.

3,79 km. Bifurcació. Se segueix la pista de la dreta en direcció a Miramar.

4,96 km. S’arriba a una carretera asfaltada i se segueix recte.

5,15 km. Just abans d’arribar a una casa que toca al camí, se seguirà el vial asfaltat que surt a mà dreta i que s’enfila directament a Miramar.

5,35 km. Miramar.

5,40 km. S’agafa el carrer de dalt, que passa per davant les cases de la dreta i se surt del poble per un passatge sota les edificacions.

5,47 km. Es troba una carretera asfaltada que se segueix cap a la dreta i, tot seguit, es fa un corba també a la dreta. Si se seguís recte s’aniria a una font que es troba convenientment indicada i arranjada.

5,54 km. Es deixa l’asfalt i es trenca per la pista que surt a l’esquerra i que passa sota un dipòsit d’aigua.

5,92 km. Cal deixar la pista encimentada que comença al davant, per trencar a mà esquerra i, immediatament, a mà dreta, per la pista menys concorreguda i tancada amb una cadena.

6,34 km. Es deixa la pista i se segueix un corriol que s’inicia a l’esquerra i que un rètol indica que mena a Lilla.

7,16 km. S’arriba als dipòsits d’aigua de Lilla i se segueix la pista cap a la dreta.

7,26 km. Cruïlla. Novament es va cap a la dreta, seguit el rètol que indica Prenafeta.

7,58 km. Se segueix la pista cap a la dreta, la qual porta ja directament a Prenafeta

10,12 km. Antic veïnat de la Barceloneta.

10,26 km. Bifurcació. S’agafa la pista de la dreta.

10,79 km. S’arriba al punt 0,38 de l’itinerari d’anada. S’agafa el corriol de l’esquerra i es retorna al punt d’inici.

11,18 km. Aparcament. Punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS.

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.