SERRA DE MILANY: CASTELL DE MILANY

Medi natural

Documentació

Descripció de laccés

S’agafa la a C-17 en direcció cap a Ripoll i se surt passat el p. k. 81 en direcció Sant Quirze de Besora i Vidrà. Es travessa Sant Quirze seguint les indicacions que menen a Vidrà per la BV-5227. Al p. k. 9,200 es troba una pista de terra a mà esquerra amb l’indicació Castell de Milany (aquest és el punt B del mapa que s’adjunta tot seguit). Se segueix aquesta pista, habitualment transitable per a tot tipus de vehicles, durant uns 5 quilòmetres fins al coll del Barretó. A mà dreta quedarà la masia d’aquest mateix nom i a uns 100 a l’esquerra el punt d’inici de l’itinerari, al peu d’aquesta mateixa pista que segueix cap al mas de Milany.

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A); en aquest mapa el punt de destí (B) és l’inici de la pista que caldrà seguir durant uns 5 quilòmetres fins arribar al punt d’inici de la sortida a peu.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0.00 km. L’itinerari comença al coll del Barretó. Un rètol indicatiu senyala que el camí del mig condueix cap al Castell de Milany a través del sender dels Tres Castells, marcat amb senyals verd i blancs.

1.03 km. Morro del Quer: punt amb una bona vista sobre la vall de Llaés.

2.61 km. Es retroba la pista principal que se segueix cap a l’esquerra.

2,95 km. Just abans del mas de Milany, es trenca a mà dreta on diversos indicadors assenyalen la direcció del Castell de Milany, que es veu just al damunt. Se segueix la pista que comença aquí durant més de tres quilòmetres.

6,38 km. Es troben les marques de color blanc i vermell del GR3. Se segueix endavant, però després caldrà retornar a aquest punt.

6,46 km. Coll de Milany. Es puja directament cap al punt culminar on hi ha les restes de l’antic castell.

6,74 km. Castell de Milany. A partir d’aquest punt caldrà tornar uns quatre-cents metres enrere.

6,99 km. Coll de Milany. A partir d’aquest punt cal seguir sempre els senyals blancs i vermells del GR3 en direcció a Vidrà.

7,06 km. S’abandona la pista per seguir les marques blanques i vermelles que indiquen un petit corriol entremig del bosc. En certs trams el camí no és gaire visible, però com sempre careneja i està molt ben senyalitzat, si es fa un mínim d’atenció no es pot perdre.

8,35 km. Collet Amorriador. Rètol indicatiu.

8,71 km. Puig de l’Obiol.

10,05 km. S’arriba a una pista de desembosc que cal seguir cap a la dreta, en la mateixa direcció que els senyals blancs i vermells.

10,50 km. Plans del Coll. Un rètol indica que cal abandonar el GR3, que va cap a l’esquerra, i seguir cap a la dreta en direcció al coll del Barretó, per l’anomenat Sender de Ciuret, que està marcat amb senyals blancs i verds.

11,61 km. S’arriba novament a la pista principal que se seguirà cap a l’esquerra, seguint la direcció Santa Maria de Besora i els senyals blancs i verds.

12,59 km. Coll del Barretó, punt d’inici i acabament de l’itinerari.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.