SERRA DE BUSA: LES CINGLERES DE BUSA

Inici

Medi natural

Documentació

La millor manera d’accedir al punt d’inici de la sortida és partint de la carretera C-26 de Solsona a Berga i, prop de Navès, agafar la carretera que ressegueix el riu Aigua d’Ora aigües amunt fins arribar a la Valldora, on un rètol indica la pista que puja cap a Busa. Aquesta pista, asfaltada en el tram inicial i final, habitualment és transitable per a tot tipus de vehicle i s’ha de resseguir durant 5 km fins superar la cinglera que voreja el pla de Busa. Just a l’arribar al pla, hi ha un espai condicionat per aparcar vehicles i és en aquest punt on comença l’itinerari.

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A);
en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt on comença la pista que porta a Santa Caterina i que cal seguir durant 3,5 km.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0,00 km. Situats a l’aparcament on s’inicia l’itinerari, cal travessar la pista asfaltada i la tanca de fusta que hi ha a l’altre costat per agafar una pista que va cap a l’oest i porta al cim de la Guàrdia (1.448 m) on hi ha un punt de guaita i algunes antenes que es veuen des de l’aparcament.

0,74 km. Just bans d’arribar al punt de guaita que hi ha al cim, cal trencar a mà dreta camp a través i anar baixar entre boixos i pins cap al N-NE, es adir, desviant-se lleugerament cap a la dreta. Es recomana, però arribar al cim per gaudir de l’impressionant vista que hi ha.

1,27 km. S’arriba a una pista de desembosc que se seguirà cap a la dreta, com si s’anés cap a la casa de Busa.

2,01 km. Quan s’arriba a una corba d’una pista més ampla, caldrà seguir aquesta cap a l’esquerra.

2,28 km. Cruïlla desprès de passar un torrent. Cal trencar a mà dreta.

2,62 km. La pista es divideix i s’agafa el trencall de la dreta, fins arribar a un tancat metàl·lic que es resseguirà també cap a la dreta.

2,95 km. En aquesta bifurcació es va cap a l’esquerra, continuant per la pista que voreja la tanca metàl·lica i que, més endavant, passa per sota Casa Vila.

3,20 km. Es connecta amb una pista més transitada que cal seguir cap a l’esquerra, passant de nou per davant Casa Vila.

3,35 km. Un cop passada la casa i just en el moment en que el camí queda al mateix nivell que el prat de la dreta, caldrà travessar aquest prat com si s’anés cap al darrera de la casa, però anant cap al roquissar que hi ha a l’esquerra per enfilar-se amunt sense camí aparent fins arribar a dalt la carena (vegeu imatge indicativa).

3,71 km. Es troba el corriol que ressegueix la carena  i, habitualment caldrà resseguir-lo uns pocs meres cap a l’esquerra. Abans del seu punt més baix, mig amagat entre els boixos i sota un pi sec, hi ha el petit corriol que permetrà baixar per una canal entremig de la cinglera.

4,28 km. Ja a la base de la cinglera, s’arriba a un corriol que la ressegueix d’esquerra a dreta. Caldrà anar cap a la dreta.

5,09 km. El corriol que se seguia arriba a na pista de desembosc que caldrà seguir en la mateixa direcció.

5,32 km. S’arriba a una pista molt més transitada la qual caldrà seguir cap a la dreta.

5,77 km. Cruïlla, s’abandona la pista principal i s’agafa el trencall que hi ha a la dreta i que comença a pujar de nou cap a la carena.

6,03 km. Es travessa un pas excavat a la roca just en la carena i se segueix la mateixa pista que comença a descendir per l’altra vessant cap a la plana.

6,64 km. S’arriba a la pista principal i es va cap a la dreta.

7,15 km. Una nova pista conflueix per l’esquerra, però se segueix recte.

7,68 km. Cruïlla de pistes. Es va cap a l’esquerra.

8,03 km. Cruïlla. Es deixa la pista principal i camp a través, per darrere la tanca de fusta, es va en direcció S-SW cap a la cinglera.

8,42 km. Un cop s’arriba a la cinglera, es ressegueix cap a la dreta (W) sense camí marcat i fins a un mirador.

9,13 km. Mirador i taula d’orientació. Caldrà agafar el camí que descendeix cap a l’aparcament.

9,52 km. Aparcament. Punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS.

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.