SERRA D’ALMENARA: ERMITA DE SANT JAUME

Medi natural

Documentació

Descripció de l’accés

Se surt de l'A2 per la sortida 504 i s’agafa la C-53 en direcció a Balaguer. Al p. k. 129 es trenca en direcció a Castellserà i Agramunt per la LV-3028. L’inici de l’itinerari es troba just al punt on la LV-3028 creua el canal d’Urgell, a 100 metres del p. k. 5, en un camí de terra en el que en unes travesses de fusta verticals un rètol indica que no és permès el pas de vehicles.

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s'hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A); en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt d’inici i acabament de l’itinerari.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l'itinerari

Descripció de l'itinerari

0.00 km. Se segueix el camí principal, apte per a tot tipus de vehicle, i es deixa a mà dreta un edifici agrícola.

0.40 km. Se segueix el camí de la dreta.

0.87 km. En aquest trencall s’agafa el camí de la dreta, que va cap al centre de la vall i que la ressegueix amunt, en direcció SE; més endavant es travessa la vall. El camí que s‘ha deixat a l’esquerra és el camí pel qual es tornarà en acabar l’itinerari.

1,68 km. Es gira a l’esquerra per travessar la vall; es veu ja l’ermita de Sant Jaume, cap a la qual es va.

2,28 km. S’arriba a la carena i el camí gira a l’esquerra cap a Cal Trepat de Dalt, però primer es va cap a la dreta fins a l’ermita de Sant Jaume; desprès es torna a aquest mateix punt i se segueix ja en direcció cap a Cal Trepat de Dalt, tot i que no s’hi arribarà.

3,02 km. Se segueix el trencall de mà dreta per tornar cap al fons de la vall, que es torna a resseguir més amunt.

4,66 km. Es trenca cap a la dreta i es travessa novament la vall.

5,68 km. En aquesta cruïlla cal seguir recte en direcció al Pilar d’Almenara, que es veu lluny al fons, i seguir el camí senyalitzat PR-C72.

6,80 km. Cruïlla de cinc camins a dalt la carena. S’agafa el de més a l’esquerra cap a Cal Martí de la Serra, on hi ha quasi tants gossos com ovelles. Es passa pel costat de la casa i les instal·lacions ramaderes i se segueix sempre el camí carener, començant ja el retorn cap al punt d’inici.

9,51 km. Se segueix recte i s’enllaça amb una nova pista.

10,31 km. S’arriba a la LV-3028 a l’alçada de Cal Trepat de Dalt. Se segueix la carretera cap a l’esquerra, en direcció a Castellserà.

10,70 km. De les dues pistes que surten de la carretera a mà esquerra, s’agafa la de més a la dreta. La pista de l’esquerra, que no s’ha d’agafar perquè s'ha visitat abans, mena a l’ermita de Sant Jaume.

11,73 km. S’ha d’agafar el trencall que surt cap a la dreta, que és la pista per la qual s’havia passat anteriorment. Cal seguir-la fins al punt d’inici de l’itinerari.

12,50 km. S’acaba l’itinerari al mateix punt on s’havia començat.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.