PLANA DEL VALLÈS: GALLECS

Medi natural

Documentació

Descripció de laccés

Si se circula per l’AP-7 en direcció a Girona, cal agafar la sortida 16, Mollet del Vallès Nord, i a uns poc centenars de metres s’entra a Mollet per una rotonda, a la cruïlla dels carrers Francesc Lairet i Nicaragua, on comença l’itinerari. També és molt fàcil arribar a aquest punt amb transport públic (autobús urbà, interurbà i RENFE rodalies).

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A);
en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0,00 km . L’itinerari s’inicia a la rotonda existent a la cruïlla dels carrers Francesc Lairet i Nicaragua. Cal passar pel vial que discorre sota l’autopista.

0,05 km . Se segueix el camí senyalitzat a la dreta que va cap a la riera de Gallecs.

0,14 km . Just abans d’arribar a la riera es trenca cap a l’esquerra, seguint el camí més concorregut.

0,47 km . Cruïlla. S’agafa la pista que va cap a la dreta, tot travessant la riera. Aquest és el punt d’observació núm. 1.

0,72 km . Carretera de Mollet a Gallecs. Es trenca a mà esquerra, en direcció a Gallecs.

0,91 km . Abans del punt quilomètric 2 es deixa la carretera i es continua per una pista existent a mà dreta. Al cap de setanta metres es torna a agafar un trencall cap a la dreta.

1,21 km . Se segueix la pista principal, que tomba a mà dreta. Davant queda el bosc de Can Torres, on hi ha el punt d’observació núm. 2.

1,67 km . Cruïlla. Es va cap a l’esquerra, per una pista més fressada.

2,40 km . Passat Can Cònsol s’arriba a una nova cruïlla i es trenca cap a l’esquerra.

2,67 km . Se segueix la pista que va cap a la dreta.

2,84 km . Es continua per la pista principal que gira cap a l’esquerra.

3,34 km . En una nova cruïlla s’agafa la pista de la dreta.

3,46 km . Just a l’arribar a una barrera que tanca la pista, s’agafa un corriol a mà esquerra que descendeix entremig del bosc, travessa la riera i voreja un camp de futbol fins arribar a la carretera de Gallecs.

3,92 km . Cal seguir la carretera cap a l’esquerra, cap al nucli de Gallecs.

4,05 km . S’agafa el segon carrer que es troba a la dreta i que un rètol indica que mena a Santa Maria de Gallecs.

4,16 km . Arribats al final del carrer cal seguir per la pista que surt a mà dreta. Abans de continuar l’itinerari, es pot visitar l’ermita de Santa Maria de Gallecs així com adquirir el pa de Gallecs que es ven a l’agrobotiga que hi ha al davant.

4,37 km . Passades les primeres cases que es troben a la dreta, cal agafar la pista que va cap a l’esquerra.

5,18 km . Un cop a la carena, cal trencar a mà esquerra i resseguir-la.

5,90 km . Vint metres abans d’arribar a un mirador, cal abandonar la carena i trencar cap a mà esquerra, baixant cap a la riera. És convenient fer una parada en aquest mirador per aprofitar la vista de la qual es gaudeix. Una taula d’orientació permetrà localitzar tots els relleus de les serralades Prelitoral i Litoral entre el Montseny i l’Ordal.

6,68 km . Just abans d’arribar a la riera s’enllaça amb el camí d’anada (punt 0,47) i cal trencar a mà dreta i retornar a Mollet del Vallès.

7,15 km . Punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS.

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.