MASSÍS DEL MONTGRÍ: LES DUNES

Inici

Medi natural

Documentació

Des de la C-31 , entre Torroella de Montgrí i Verges, s’agafa la GI-632 que va a Bellcaire d’Empordà i, just a l’arribar, al costat del primer edifici que es troba a mà dreta, hi ha una pista asfaltada que mena a Ullà i passa pel cementiri. Cal seguir aquesta pista durant 1,5 km (punt B del mapa adjunt) fins trobar un rètol que indica la pista que porta a Santa Caterina. Cal seguir aquesta pista de terra, transitable per tot tipus de vehicle, durant 3,5 km fins arribar a l’ermita de Santa Caterina. S’aparca darrera l’ermita, punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A);
en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt on comença la pista que porta a Santa Caterina i que cal seguir durant 3,5 km.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0,00 km. L’itinerari comença a l’aparcament que hi ha darrere l’ermita de Santa Caterina. Cal seguir el corriol marcat amb senyals blanc i verds, que primer travessa l’única pineda que resta i després comença a pujar entremig de la garriga.

0,45 km. Cruïlla. Un cop dalt de la carena se segueix el camí marcat amb colors banc i verds que baixa cap a l’altre costat de la carena.

0,60 km. Trencall. S’agafa el camí de la dreta.

1,05 km. El corriol esdevé una pista que cal continuar seguint.

1,38 km. S’arriba a una pista transitable per vehicles i vorejada de xiprers. Es trenca cap a mà esquerra i es deixen els senyals blanc i verds que segueixen en direcció contrària.

1,98 km. Es deixa la pista principal i se segueix un camí a mà dreta on un senyal de trànsit indica que no s’hi pot passar amb vehicles a motor.

2,15 km. Bifurcació. Se segueix per la dreta. A mesura que es va avançant el camí es fa menys evident, però encara s’intueix prou com per no ser perdedor.

3,10 km. Pista asfaltada. Es trenca a mà dreta seguint el GR-92 (senyals blanc i vermells), el qual no s’haurà d’abandonar fins passat el castell de Montgrí.

3,18 km. Cruïlla. Es segueix cap a la dreta.

3,57 km. Coll de les Sorres. Es deixa la pista i es passa pel mig d’una àrea de lleure i es travessa una altra pista, sempre seguint el GR-92 que ara és un petit corriol que comença a pujar.

4,36 km. Cruïlla. Es va cap a l’esquerra, seguint els senyals banc i vermells del GR-92.

5,46 km. Coll i cruïlla de camins. Se segueix el GR-92 que s’enfila dret cap al castell.

5,86 km. Castell de Montgrí. Es continua pel GR-92 que baixa per davant del castell.

6,72 km. Creu de Santa Caterina. Es deixen els senyals blanc i vermells del GR i es trenca cap a mà dreta en direcció a l’ermita de Santa Caterina i seguint novament el sender marcat amb senyals blanc i verds.

6,79 km. Bifurcació. Se segueix pel camí de la dreta, cap a l’ermita.

7,65 km. Ermita de Santa Caterina. Litinerari s’acaba al mateix punt on s’ha començat.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS.

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.