MASSÍS DE GARRAF: LA BOVERA

Medi natural

Documentació

Descripció de laccés

Partint de la N-340, cal agafar la sortida de les Masuques (BV-2117) al pk 1.205,5 venint de Vilafranca del Penedès. Cal seguir sempre en direcció a les Masuques i passar vàries rotondes i cruïlles. En alguns rètols també s’indica la direcció Castellet/Vilanova i la Geltrú. Un cop a la BV-2117 es passa el poble de les Masuques i, més endavant, al pk 7,9 hi ha el trencall que porta a Torrelletes. L’itinerari comença a la parada d’autobús que hi ha just a l’entrada del poble, a la plaça dels Oms.

Mostra un mapa més gran
Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A);
en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0,00 km. S’inicia l’itinerari a la parada d’autobús. Es voreja la plaça dels Oms per l’esquerra i seguint recte s’agafa el carrer del Pou. Més endavant, aquest carrer gira a la dreta i tot seguit a l’esquerra per eixamplar-se. Al final es veu el dipòsit d‘aigua cap on cal anar.

0,28 km. Just abans del dipòsit, s’acaba el carrer asfaltat i comença un camí de terra. Cal seguir aquest camí amb vinyes a l’esquerra.

0,61 km. S’arriba a una pista que cal seguir cap a la dreta. Hi ha diversos rètols del Parc de Foix i cal anar en direcció al fondo de la Bovera.

1,20 km. Forn de calç. Cal seguir recte.

2,50 km. S’arriba al Fondo de Sant Joan i cal abandonar la pista principal per agafar un corriol que circula per la llera. Cal fer atenció a aquesta cruïlla i no passar de llarg. Un parell de pilars de fusta del parc marquen on es troba aquest punt. Durant una bona estona se seguirà aquest corriol fins arribar a la carena.

4,22 km. Coll Blanc. Es troba una pista que cal seguir cap a la dreta.

4,87 km. Cruïlla. Se segueix recte. Es deixa un camí a la dreta, que va enrere, es passa una cadena i, deixant la pista de l’esquerra, s’agafa un corriol que es troba just al davant i que puja directe al cim.

5,23 km. Turó de les Tres Partions. Es troba una pista que cal seguir cap a la dreta i que mena al punt més alt d’aquest sector.

5,41 km. S’arriba al punt més alt, on hi ha una caseta de vigilància. Caldrà seguir pel camí que s’inicia a la dreta d’aquesta caseta i que davalla amb forta pendent.

5,78 km. Coll de Cal Deus. S’agafa el camí de la dreta seguint la direcció de la cruïlla de la Casa Alta. Se segueix sempre recte, deixant primer un corriol a mà dreta i, després, un altre camí a mà esquerra.

6,61 km. S’enllaça amb una pista que se seguirà cap a l’esquerra.

6,99 km. Forn de calç. Es continua recte, passant una cadena.

7,08 km. Cruïlla. Se segueix la pista cap a la dreta.

7,30 km. Es trenca a l’esquerra. Es deixa al davant la pista que mena a la casa Alta.

7,59 km. Cal Cassanyes. Se segueix recte, deixat les ruïnes d’aquesta masia a l’esquerra.

7,82 km. Es continua recte.

8,36 km. Cal Cremat. Es continua baixant per la pista encimentada.

8,44 km. Es continua recte, deixant la pista principal que gira cap a l’esquerra. Es va cap a les ruïnes de Cal Balaguer.

8,81 km. Just darrere la casa, un pilar de fusta serveix de referència per localitzar a l’esquerra el corriol que caldrà seguir i que baixa directe cap a Torrelletes. Cal fer atenció perquè aquest trencall no es molt visible i hi ha el risc de passar de llarg i continuar pel GR (marques blanc i vermelles).

9,51 km. Torrent del Llampeig. Es troba una pista que cal seguir cap a la dreta.

9,64 km. La pista deixa la llera i puja per l’esquerra cap al poble.

9,97 km. Un cop arribats al poble, es tenca pel primer carrer a la dreta i es pugen unes escales.

10,00 km. A dalt de les escales, s’enllaça amb el camí d’anada, motiu pel qual caldrà seguir recte i girar a l’esquerra, seguint el carrer del Pou fins al final.

10,20 km. Final de l’itinerari, just al mateix punt on s’ha iniciat.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.