ALT TER: EL BALANDRAU

Medi natural

Documentació

Descripció de l’accés

Des de la carretera de Camprodon a Setcases, cal agafar la carretera que puja cap a Tregurà de Dalt. Just a l’arribar a Tregurà de Dalt, hi ha un aparcament a mà dreta i, més endavant, surt un carrer també a mà dreta en el qual s’hi troben diversos rètols excursionistes, un dels quals indica Coma de Vaca. Al cap d’1,5 km s’acaba la pista encimentada i comença una pista que habitualment es transitable per tot tipus de vehicles. A 6,8 km de Tregurà de Dalt, caldrà deixar el vehicle i començar l’excursió pujant per una pista que està tancada al trànsit

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A);
en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0,00 km. S’agafa la pista que comença a mà dreta i en la que un rètol indica que és el camí que mena a Coma de Vaca.

3,12 km. A la dreta de la pista queda l’anomenada Fontlletera, en no massa bon estat ni ben senyalitzada.

4,09 km. La pista arriba al coll dels Trespics, on hi ha un repetidor telefònic. Just aquí caldrà deixar la pista i agafar el corriol que surt a mà esquerra, el qual està indicat amb algunes fites de pedra, però com és l’únic camí en aquest sector és fàcil de seguir. Aquest camí puja quasi sempre pel costat dret de la carena, vessant nord, i mena directament al cim del Balandrau.

5,21 km. Cim del Balandrau. La tornada es fa pel mateix camí de pujada.

10,42 km. Punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Des del coll dels Trespics es pot baixar a Coma de Vaca. Només cal continuar un tram més la pista que se seguia, ara pel vessant nord, fins que unes marques de color groc indiquen que s’ha d’abandonar per baixar pendent avall fins al refugi. Les marques de color groc desapareixen ben aviat, de manera que caldrà baixar per on millor vagi.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS.

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.