ALTA GARROTXA: BAC DE GRILLERA

Inici

Medi natural

Documentació

Si se circula per la carretera N-II, entre Figueres i la Junquera caldrà agafar la carretera GI-502 que va a Darnius. Un cop en aquesta població, es continua cap a Maçanet de Cabrenys per la GI-503. Passat Maçanet de Cabrenys i Tapis, just al punt quilomètric 22,200 hi ha una esplanada arran de carretera on es poden aparcar vehicles. En aquest punt, el coll dels Horts, s’inicia l’itinerari.

Mostra un mapa més gran
Atenció
! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A);
en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0,00 km . S’inicia la sortida agafant la pista que surt del coll dels Horts, al punt quilomètric 22,200 de la carretera GI-503.

0,14 km . Se segueix la pista principal que va cap a l’esquerra, deixant a la dreta la que va a Sant Cristòfol dels Horts que és per on es tornarà.

0,22 km . Es continua per la pista principal.

1,56 km . La Gavarra. Es continua seguint la pista principal.

2,20 km . Se segueix la pista deixant a l’esquerra els camps i el mas enrunat del Bac.

2,62 km . Font i alzina del Bac. Es trenca cap a la dreta, seguint la indicació Ermita del Fau.

2,99 km . S’acaba la pista i cal seguir el corriol que surt a mà dreta.

3,21 km . Cruïlla de camins. S’agafa el camí carener de l’esquerra cap a l’ermita del Fau. Després es tornarà a aquest mateix punt.

3,35 km . Ermita del Fau. Es torna enrere.

3,49 km . S’arriba de nou a la cruïlla de camins i se segueix recte, per la carena.

3,53 km . El camí es bifurca, però tornarà a ajuntar-se. El ramal de l’esquera passarà per una curiosa esquerda entre roques. El camí segueix per la carena i, més endavant, rodejarà per la dreta un important esperó rocós.

4,33 km . Després de rodejar l’esperó rocós es torna de nou a la carena que es continuarà seguint cap a l’oest.

5,02 km . Vèrtex geodèsic i punt més elevat de la sortida ( 1.056 m ). El camí continua per la carena i comença a baixar.

5,67 km . Cruïlla a mitja baixada. Es deixa el camí de la dreta, que continua per la carena, i se segueix pel camí de l’esquerra, baixant.

5,75 km . Un corriol s’afegeix per l’esquerra. Es continua baixant cap al mas enrunat de la Fillola.

5,92 km . S’arriba a una pista que se segueix cap a l’esquerra, en direcció contrària a les edificacions. Quan s’arriba al prat de baix caldrà travessar-lo fins trobar un petit corriol que surt d’entremig de l‘alzinar. Vegeu la imatge detallada d’aquest punt.

6,07 km . Inici del corriol. Està marcat amb senyals grocs.

7,00 km . Ruïnes del mas dels Horts. El camí volta la casa per l’esquerra.

7,09 km . Ermita de Sant Cristòfol dels Horts. El camí passa per la dreta de l’ermita i arriba a una pista que cal seguir.

7,43 km . Una nova pista s’enganxa per l’esquerra. Es continua recte.

7,78 km . Cruïlla, s’enllaça amb l’itinerari d’anada. Es trenca cap a l’esquerra.

7,91 km . Aparcament. Punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS.

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural
Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.