SANT LLORENÇ DEL MUNT: EL MONTCAU - CANAL DE LES TEIXONERES

Medi natural

Documentació

Descripció de laccés

Des del nord de Terrassa s’agafa la BV-1221 en direcció a Matadepera, però sense necessitat d’entrar en aquesta població es continua cap a Mura i Navarcles. Al p. k. 7 s’entra en el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac i al p. k. 14,8 s’arriba al  coll d’Estenalles, on hi ha el centre d’interpretació del parc, punt des del qual s’inicia l’itinerari a peu.

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre lloc de sortida a (A);
en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt d'inici i d'arribada de la sortida a peu.

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0.00 km. L’itinerari comença al Centre d’Interpretació del Coll d’Estenalles. Cal agafar el camí asfaltat que mena al Montcau.

0.30 km. Final de la pujada. Cal deixar el camí asfaltat i agafar el corriol que surt a l’esquerra i que puja al Montcau.

0.63 km. Just a l’inici de la base rocosa del Montcau, s’ha d’agafar un estret corriol a l’esquerra que va cap al coll que separa el Montcau i els Cortins. Atès que aquest camí pot ser perdedor i que passa per alguns indrets una mica penjats, es recomana que les persones no habituades a la muntanya, o quan les condicions meteorològiques no siguin favorables, es pugi directament al cim del Montcau (punt 2,07 de l’itinerari) seguint el camí principal.

1,03 km. Coll. El camí descendeix pel torrent de la Coca uns cent metres i tant aviat com es pugui cal travessar-lo, ja que el camí continua pel roquissar que hi ha a la seva dreta.

1,14 km. Se surt del torrent de la Coca i es començen a travessar en diagonal el roquissars que hi ha al seu costat dret.

1,43 km. Coll al peu de les Roques de la Coca. S’agafa el camí que surt a la dreta, quasi com si es tornés enrere, però seguint a carena. Tot i que alguns camins poden sortir cap a l’esquerra i a la dreta, cal seguir sempre la carena rocosa, algunes vegades pujant ben bé pel mig de la roca.

1,69 km. Es continua pujant pel mig d’un roquissar, però diverses fites de pedres indiquen que cal anar girant cap a l’esquerra.

1,85 km. Cruïlla. Seguiu sempre en direcció cap al cim del Montcau.

2,07 km. Cim del Montcau. Seguiu el camí fressat i concorregut que descendeix per la carena del SE i que clarament es veu que continua amb el camí que mena a la Mola. A la dreta es deixa el camí que retorna directament al coll d’Estenalles, punt d’inici de l’itinerari.

2,68 km. Coll d’Eres. Se segueix recte, en direcció a la Mola. A la dreta es deixa el camí asfaltat que va al Coll d’Estenalles i a l’esquerra el que baixa cap a la cova Simanya.

3,35 km. Roure del Palau.

4,16 km. Cal seguir recte, pel camí principal, però cal fer atenció al petit corriol que surt a la dreta i que caldrà seguir quan es retorni a aquest punt.

4,54 km. Les Pinasses. Es deixa el camí principal per seguir el trencall que, a l‘esquerra, mena a la font Flàvia.

4,70 km. Abans d’arribar a la cinglera, agafeu el trencall que hi ha a l’esquerra.

4,79 km. El camí s’interna al bosc pel costat d’un gran pi roig de quatre branques.

4,83 km. Seguiu el camí cap a la dreta, baixant cap a la font.

4,91 km. Font Flàvia. El camí segueix baixant.

4,97 km. Cruïlla. Seguiu a la dreta, rodejant la roca, cercant el peu de la cinglera.

5,29 km. Els Òbits. Seguiu el camí pel peu de la cinglera.

5,58 km. Cruïlla. Es troba novament el camí que va a la Mola , però cal trencar a mà dreta, cap a coll d’Eres.

5,80 km. Les Pinasses. Es va en direcció a coll d’Eres pel mateix camí que abans s’havia seguit per arribar a aquest punt.

6,14 km. S’ha de seguir el petit corriol, poc visible, que surt a mà esquerra, davant una fita del parc natural.

6,30 km. Cruïlla. Se segueix cap a la dreta.

6,93 km. Agafeu un trencall a mà dreta, just abans que el camí que se seguia comenci a baixar.

7,04 km. Roureda de la canal de les Teixoneres.

7,29 km. Cruïlla. Seguiu cap a l’esquerra.

7,54 km. Cruïlla. Seguiu cap a l’esquerra, al principi seguint la carena i davallant després cap al fons del torrent del Cellerot.

8,18 km. Cruïlla. Seguiu cap a l’esquerra, cap al fons del torrent.

8,48 km. Es travessa la llera del torrent de Cellerot i el camí esdevé planer.

8,73 km. Cal deixar el camí principal i seguir cap a la dreta pel mig d’un roquissar. Cal fer atenció en aquest punt perquè aquest trencall no és gaire visible, tot i que algunes fites fetes amb pedres l’assenyalen. El camí travessa la llera d’un torrent i s’enfila fins als plans de l’àrea de lleure del Coll d’Estellanes.

8,90 km. Plans del coll d’Estenalles. S’arriba a la carretera, que se segueix cap a la dreta.

9,16 km. Centre d’Interpretació del Coll d’Estenalles. Punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.