MUNTANYES DE PRADES: MOLA D'ESTAT

El plaer de gaudir del Triàsic

Ý

Inici

Medi natural

Documentació

Descripció de l’accés

Des de Montblanc cal agafar la carretera TV-7042 que mena directament al poble de Rojals. Es travessa el poble i a la sortida, a mà esquerra hi ha la zona d'aparcament on comença l'itinerari.

Mostra un mapa més gran

Atenció! Feu clic sobre (B), premeu sobre "com s’hi va" i en el mapa que us apareixerà, poseu el vostre
lloc de sortida a (A); en aquest mapa el punt de destí (B) és el punt d’inici i d’acabament de l’itinerari

Fotografia del punt d’inici de la sortida

Mapa de l’itinerari

Descripció de l’itinerari

0,00 km. Aparcament a la sortida del poble de Rojals, on comença la pista senyalitzada com a camí de l’Arlequí. Cal seguir el GR-171 fins a la part més allunyada de l’itinerari, la Mola d’Estat. Un rètol excursionista indica que es va en direcció als Cogullons.

0,32 km. Els senyals del GR-171 i un rètol indiquen que cal deixar la pista i agafar un camí que surt a l’esquerra.

0,44 km. S’arriba a un pista que, durant un tram curt, se segueix cap a la dreta.

0,49 km. Novament les indicacions marquen que cal abandonar la pista i seguir per un camí que surt a l’esquerra i que voreja camps de conreu al principi i s’interna després al bosc.

1,85 km. S’arriba a una pista que segueix cap a la dreta, seguint els senyals i les indicacions cap als Cogullons.

2.06 km. Es deixa la pista i s’agafa un camí que surt a l’esquerra i que puja cap als Cogullons.

2,49 km. El camí passa entre un dipòsit, que queda a la dreta i una bassa a l’esquerra.

2,62 km. Font del Grèvol. Es va cap a la dreta seguint les indicacions.

3,00 km. Es continua recte per una pista que comença en aquest punt i es deixen a l’esquerra un parell de camins que pugen al refugi dels Cogullons.

3,16 km. Es continua recte per la pista i seguint el GR-171. A l’esquerra queda una pista que les indicacions diuen que va cap a Farena.

3,41 km. El GR-171 es troba amb la variant GR-171-4 que ve de Poblet per la dreta. Cal seguir recte per la pista cap a la Mola d’Estat, però cal recordar que de tornada es vindrà de nou fins a aquest punt i se seguirà la variant GR-171-4.

3,69 km. Es continua seguint les indicacions del GR-171, deixant la pista principal i seguint la que va recte.

4,21 km. Cruïlla de pistes a l’anomenat Clot del Llop. Es va cap a l’esquerra seguint el GR i sense abandonar la pista principal.

4,95 km. A la dreta queda la Taula dels Quatre Batlles.

5,25 km. Fi de la pista. Se segueix endavant uns 70 metres fins a la Mola d’Estat.

5,32 km. Mola d’Estat. Punt elevat amb vistes al mar i als Pirineus. Es tornarà enrere seguint el camí recorregut fins arribar al punt 3,41 km.

7,26 km. Arribats a l’esmentat punt 3,41 km, se segueix la variant GR-141-4 que surt cap a l’esquerra i travessa una ampla esplanada  de roca.

8,54 km. Se segueix el GR-141-4 i es deixa un trencall que van cap a l’esquerra.

8,74 km. S’arriba a una pista i es va cap a la dreta.

8,88 km. Cal seguir recte per la pista cap a Rojals, abandonant el GR-141-4 que va cap a l’esquerra i s’interna en una roureda.

9,13 km. Es va seguint la pista i les indicacions cap a Rojals.

9,50 km. Nova cruïlla de pistes. Cal seguir recte, cap a Rojals.

9,76 km. Es va recte per la pista principal.

10,74 km. Es va recte, deixant a la dreta el Camí de l’Arlequí.

11,35 km. Punt d’inici i d’acabament de l’itinerari.

Itinerari de la sortida per a GPS

Descarregar l’itinerari de la sortida per a GPS.

Fotografies de l’itinerari

Institució Catalana d’Història Natural

Carme, 47 – 08001 Barcelona - ichn@iec.cat - http://ichn.iec.cat.